Contact opnemen met de Facebook klantenservice van Facebook is een uitdaging wanneer je (nog) geen accountmanager hebt. Geen zorgen, er zijn een aantal manieren waarop je snel antwoord op jouw vragen kunt krijgen. In dit artikel delen we een aantal directe links naar handige pagina’s die we steeds zullen updaten het is dus aan te raden om dit artikel op te slaan.
Wat is het telefoonnummer van Facebook Klantenservice / Support?
Dit is het telefoonnummer van de Nederlandse klantenservice van Facebook: 020 262 10 93 (handig om op te slaan!). Helaas heeft het bellen naar dit nummer niet veel zin omdat ze geen inkomende gesprekken behandelen, de lijn zal dus snel verbroken worden. Waarom dan toch opslaan? Nou het is handig om te weten wie er belt als Facebook jou belt.
Is het dan onmogelijk om een mens aan de telefoon te krijgen bij Facebook?
Nee zeker niet! Sterker nog, onze ervaring is dat de Facebook klantenservice adverteerders graag helpt succes behalen. Wat je het beste kunt doen is via de support chat aangeven dat je liever telefonisch contact hebt. Je zult zien dat de medewerkers van de klantenservice je vaak binnen enkele minuten bellen om je verder te helpen met jouw vraagstuk of probleem
Wat is de snelste manier om contact op te nemen met de Facebook Klantenservice?
Methode 1 (aanrader als adverteerder):
- Ga naar https://business.facebook.com/adsmanager/manage/campaigns
- Controleer of je in de juiste advertentiebeheer zit. (Als je meerdere accounts hebt.)
- Klik linksonder op het vraagteken
- Volgens opent rechts een grijze kolom en vanuit hier kun je een nieuwe case starten of chatten met een medewerker.
- Klik hierop en vervolgens dien je wat basisgegevens in te vullen en zul je worden door gestuurd naar Facebook messenger waar iemand van de klantenservice je verder zal helpen.
Methode 2:
- Ga naar https://business.facebook.com/business/help
- Scroll naar beneden en klik op de blauwe knop (let op deze is alleen zichtbaar als je ingelogd bent op Facebook!)
- Selecteer het thema van jouw vraagstuk
- Scroll iets naar beneden en klik op chatten met een medewerker
- Vul de vragen in en je wordt doorverbonden met een medewerker.
Zoals je kunt zien moet je hier veel meer informatie zelf invullen en kun je dus beter methode 1 gebruiken.
Chatten met Facebook support? Onthoud dit.
Ik snap het, grote kans dat er iets niet helemaal lukt en dat je NU een oplossing wenst. Het is echt belangrijk om even diep in te ademen en niet geïrriteerd of boos tegen een medewerker van Facebook te praten, dit kan alleen maar in jouw nadeel werken. Onthoud dat Facebook een enorm bedrijf is met tienduizenden medewerkers en dat niet iedereen direct aan de juiste knoppen kan draaien.
Hierbij een aantal dingen die je gaan helpen als je chat met een Facebook klantenservice:
- Heb jouw Bedrijfs Manager ID bij de hand
- Heb jouw Advertentieaccount ID bij de hand
- Omschrijf jouw vraag kort & duidelijk
- Wees vriendelijk! (Het zijn echte mensen die je helpen 😉 )
- Je kunt altijd vragen of ze je terugbellen
Foto credits: Mark Zuckerberg
P.s. Wil je direct inzicht of jouw account mogelijk een verhoogd risico heeft op blokkades of hacks? Doe dan de gratis test en krijg binnen 1 minuut meer duidelijkheid & handige actiepunten.