• Home
  • |
  • Blog
  • |
  • Kun Je Facebook Adverteren Zonder Pagina? [2022 Update]

Kun Je Facebook Adverteren Zonder Pagina? [2022 Update]

februari 15, 2021

Wil je op Facebook adverteren van Meta zonder pagina? Lees verder, want het kan! Online marketeers die nog niet helemaal bekend zijn met Facebook adverteren denken vaak dat ze altijd een Facebook pagina nodig hebben om een effectieve campagne op te zetten. Maar dat is niet helemaal waar.

Facebook geeft alle marketeers en ondernemers de mogelijkheid om het platform te gebruiken om uiteenlopende doelstellingen te kunnen behalen. Je kunt dus ook zonder pagina op het platform van start gaan. 

Wil je op Facebook adverteren maar heb je geen pagina, dan is de beste optie die je hebt om een advertentiecampagne op te zetten voor de rechterkolom. Deze advertenties hebben een aantal speciale eigenschappen die ze perfect geschikt maken voor kleine ondernemingen die traffic naar hun website willen of conversies willen verhogen. Andere eigenschappen van de rechter kolom advertenties zijn:

  • De advertenties worden alleen weergegeven in de desktop versie.
  • Afbeelding in JPG of PNG-bestand met een resolutie van minstens 1080 x 1080 pixels, beeldverhouding 1:1. In verband met de beperkte weergave voeg je beter geen tekst toe aan de afbeeldingen.
  • Koptekst tot 40 karakters.

Ga je op Facebook adverteren met dit type advertenties dan is het zaak dat je korte, bondige en activerende tekst met bijpassende afbeelding gebruikt om voldoende klikken en conversie te krijgen. De advertenties zijn geschikt voor het krijgen van meer bezoekers op de website of bijvoorbeeld catalogus verkoop. Een aantal call to action buttons die je kunt gebruiken zijn “shoppen”, “downloaden”, “abonneren” en meer van dat soort.

Zo kun je op Facebook adverteren zonder pagina

Hoewel je geen pagina nodig hebt om te kunnen adverteren op Facebook, je hebt wel een Facebook account nodig. Je hoeft de advertentie niet te linken naar je persoonlijke account of naar een bedrijfspagina. Je hebt het account nodig om toegang te krijgen tot het platform. Zodra je de account hebt aangemaakt ga je naar “Ad creation”, waarna je kiest voor “clicks to website” als het beoogde doel van de campagne.

Volgende stap is dat je de URL van je bedrijf in moet voeren. Maar, dat wil je natuurlijk alleen als de homepage een hoge conversie ratio heeft. Onthoud dat mensen die vanuit Facebook worden doorgelinkt direct naar deze URL gaan. Als je website geen goede content, goed design, goede sales funnel of CTA heeft zul je eerst je site onder handen moeten nemen voordat je van start gaat met Facebook adverteren. 

Het hebben van een goede landingspagina voor de bezoekers die van Facebook afkomen is cruciaal voor het succes van de campagne. Een online marketing specialist kan meteen de pijnpunten benoemen voordat deze een hoog converterende Facebook campagne voor je zal opstarten.

De beste manier om je doelgroep te bereiken zonder Facebook pagina

De meeste manier om je doelgroep te bereiken met Facebook adverteren is door mensen te targeten die je al volgen of geliket hebben. Als je geen pagina hebt gaat die vlieger natuurlijk niet op. Je moet daarom op zoek naar een vergelijkbare doelgroep. 

Deze vergelijkbare doelgroep of in Facebookiaans “Lookalike Audience” lijkt op de mensen waar je al zaken mee doet. Het is een effectieve manier om je advertenties te targeten. Het gebruiken van een email lijst is ideaal als basis om mee te starten. Je maakt dan eigenlijk een soort kloon van je klanten op Facebook.

Facebook geeft marketeers en bedrijven de tools als het gaat om het gebruiken van hun efficiënte advertentie platform. Maar om het beste resultaat te halen met Facebook adverteren moet je wel goed weten waar je mee bezig bent. Je zult moeten weten hoe je succesvol advertenties moet maken, die goed zijn ontworpen en geoptimaliseerd zijn voor een bedrijf zonder Facebook pagina.

Tot slot:
Ondanks dat het (anno 2022) nog mogelijk is om advertenties te draaien zonder een Facebook pagina voert Facebook voortdurend updates uit en het kan dus best zijn dat op het moment dat jij dit leest dat het niet meer mogelijk is.

Tevens willen wij je ook echt aanraden om wél een pagina aan te maken, een Instagram Account te koppelen en die accounts gebruiken om vanuit de Business Manager > Advertentiebeheer te adverteren. Druk nooit op de blauwe knop ‘promoot’ daarmee zul je voornamelijk bereik krijgen en geen echte klanten. Als je serieus overweegt om te adverteren huur specialisten in, het zal je een hoop hoofdpijn, stress en geld schelen.

Hoe veilig is jouw account?

Ontdek binnen 1 minuut of jouw account een verhoogd risico heeft op blokkades of hacks.

Anderen vonden deze artikelen ook interessant:

Facebook Advertentie: hoe maak ik er een?

Facebook Advertentie: hoe maak ik er een?

Facebook Budget Berekenen in 2021

Facebook Budget Berekenen in 2021

5 Facebook Advertentie Trends 2022

5 Facebook Advertentie Trends 2022

Facebook Business Manager Beveiligen Doe Je Zo [2022 Editie]

Facebook Business Manager Beveiligen Doe Je Zo [2022 Editie]

Vragen of suggesties? Deel ze hieronder:

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}
>